Ik kom er vandaag achter dat de ftp backup naar mijn Synology NAS sinds 4 april 2022 niet meer werkt.
Waar eerst de zip bestanden zo'n 2,8mb waren is alles nu 0 bytes.
Alles nagekeken, kan geen fout(en) ontdekken.
De P1Mon geeft aan:
backup status
fout: copy file naar server: 32 Gestopt.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn en, hoe kan ik dit oplossen?
Raspberry Pi 3B
P1Mon versie: 1.4.1
Re: FTP Backup naar NAS werkt niet meer
2Alle oplossingen beginnen bij het controleren van de logfiles 

P1-monitor ontwikkelaar
3Ik heb de P1FtpCopy.log bekeken en wat opvalt is dat voordat de fout optrad, er een opdracht is een bestand te verwijderen en dit daarna niet
meer gebeurd. Maar misschien is dit logisch te verklaren.
Ik heb twee screenshots van de P1FtpCopy.log toegevoegd, een succesvolle copy en een error bij de ftpcopy.
Ik kan hiermee niet achterhalen wat nou de oorzaak van het niet meer backuppen is. Hopelijk dat SecBro er wat mee kan.
Ik heb de log van de NAS ook bekeken, deze geeft aan dat het inloggen succesvol is en de p1ftpcopy wordt uitgelogd met 0 bytes aan upload en download.
Het is mij dus niet duidelijk waar het misgaat.
meer gebeurd. Maar misschien is dit logisch te verklaren.
Ik heb twee screenshots van de P1FtpCopy.log toegevoegd, een succesvolle copy en een error bij de ftpcopy.
Ik kan hiermee niet achterhalen wat nou de oorzaak van het niet meer backuppen is. Hopelijk dat SecBro er wat mee kan.
Ik heb de log van de NAS ook bekeken, deze geeft aan dat het inloggen succesvol is en de p1ftpcopy wordt uitgelogd met 0 bytes aan upload en download.
Het is mij dus niet duidelijk waar het misgaat.
4Behalve de regel over 'geen beveiligde verbinding' wat staat er op die andere (twee) oranje regels dan, die met ftpCopy? De tekst in de afbeelding is net iets te weinig. Je kunt overigens ook een export maken, onderaan.
beheerder forum
5Probeer eerste een export te maken met de hand om te zien of dat lukt.
P1-monitor ontwikkelaar
6Hierbij het P1FtpCopy.log bestand. Ik hoop dat dit duidelijker is.
7Handmatig een export maken gaat zonder problemen.secbro schreef: 14 mei 2022 16:03 Probeer eerste een export te maken met de hand om te zien of dat lukt.
8Kun je een screenshot delen van de ftp instellingen?
P1-monitor ontwikkelaar
9Als ik naar de logfiles kijk dat lijkt het erop dat de FTP server niet antwoord of te snel opgeeft.
- [Errno 104] Connection reset by peer
- [Errno 32] broken pipe
je kunt de ftp server testen vanaf een PC met iets als filezilla. Als dat goed gaat dan kun je het testen vanaf de Rpi maar dan moet je eerste een ftp cliënt installeren
- [Errno 104] Connection reset by peer
- [Errno 32] broken pipe
je kunt de ftp server testen vanaf een PC met iets als filezilla. Als dat goed gaat dan kun je het testen vanaf de Rpi maar dan moet je eerste een ftp cliënt installeren
Code: Selecteer alles
sudo apt-get install ftp
P1-monitor ontwikkelaar
10Probeer eens een backup te maken naar het ip adres van de NAS ipv de naam diskstation.
Dat heeft bij mij ook wel eens issues opgelost.
Dat heeft bij mij ook wel eens issues opgelost.
11Ik heb met FileZilla ingelogd op de NAS gebruikmaken van de gebruikersnaam en wachtwoord zoals die in FTP backup van de P1Mon staan gedefinieerd.secbro schreef: 15 mei 2022 07:39
Code: Selecteer alles
sudo apt-get install ftp
Dit geeft geen problemen en kan naar de map waarin de backups worden bewaard. Heb via FileZilla de 0 bytes bestanden verwijderd.
Ik neem aan dat je dit bedoeld met: je kunt de ftp server testen vanaf een PC met iets als filezilla
Daarna weet ik niet precies wat je bedoelt met: Als dat goed gaat dan kun je het testen vanaf de Rpi maar dan moet je eerste een ftp cliënt installeren
Moet ik via Putty een SSH verbinding opzetten naar de P1Mon RPi en het sudo comando uitvoeren? Wat zou ik dan moeten zien?
Voor de duidelijkheid, m.b.v de TEST knop in het Backup scherm, test ik of de FTP backup wel of niet werkt.
In de NAS log zie ik de inlog tijd en de uitlog tijd, dit is praktisch gelijk.
Hierbij nog een screenshot van de FTP instellingen:
12Ik was benieuwd of de NAS ook goed te bereiken is vanaf de Rpi. Vandaar de optie om ftp te doen vanaf de Rpi. Wat ook nog wel eens mis wil gaan is het path. Je kunt daar wat mee experimenteren. Soms moet voor de het IP adres ftp://<ip> staan. Als je echter op de NAS logs ziet van de Rpi dan zal dat qua verbinding wel correct zijn.
P1-monitor ontwikkelaar
13Foutcode 32 zou ook kunnen duiden op een gelocked bestand. Kijk eens of het bestand p1mon-sql-export1652530589-557D-C082-A679-BE91-6386.zip wel overschreven kan worden (of gooi het weg op je NAS)
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers
14Om ftp via de RPi te doen moet ik het sudo commando geven.secbro schreef: 16 mei 2022 13:35 Ik was benieuwd of de NAS ook goed te bereiken is vanaf de Rpi. Vandaar de optie om ftp te doen vanaf de Rpi. Wat ook nog wel eens mis wil gaan is het path. Je kunt daar wat mee experimenteren. Soms moet voor de het IP adres ftp://<ip> staan. Als je echter op de NAS logs ziet van de Rpi dan zal dat qua verbinding wel correct zijn.
Wanneer ik dat gedaan heb, hoe kan ik de ftp verbinding naar de NAS via de RPi testen?
Ik heb voor het ip adres ftp:// gezet maar dan krijg ik een foutmelding -2.
Ik kan trouwens nergens de foutcodes terugvinden. De tabellen met FTP codes beginnen met 1xx, 2xx etc.
Wat ik vreemd vind is dat p1mon succesvol inlogt en meteen weer uitlogt. Op de seconde dezelfde tijdstip.
Laatst gewijzigd door FredJ op 16 mei 2022 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
15ik heb alle bestanden gewist eindigend op 6386. Helaas het werkt nog steeds niet.Intelwolf schreef: 16 mei 2022 14:27 Foutcode 32 zou ook kunnen duiden op een gelocked bestand. Kijk eens of het bestand p1mon-sql-export1652530589-557D-C082-A679-BE91-6386.zip wel overschreven kan worden (of gooi het weg op je NAS)
Heb een andere backup map aangemaakt en de p1mon daar naar toe verwezen. Zelfde fout, 32.
16Het werkt weer.
Ik heb in de Synology NAS onder FTP een vinkje gezet bij SFTP en sinds die tijd werkt het weer.
Snap niet waarom dit aan moet staan want ik gebruik in P1Mon de ftp optie. Belangrijkste is dat het weer werkt.
Ik heb in de Synology NAS onder FTP een vinkje gezet bij SFTP en sinds die tijd werkt het weer.
Snap niet waarom dit aan moet staan want ik gebruik in P1Mon de ftp optie. Belangrijkste is dat het weer werkt.
Re: FTP Backup naar Synology NAS werkt niet meer
17Mooi dat het weer werkt. SFTP is overigens wezenlijk anders dan FTP dus tenzij je username/wachtwoord voor SSH en FTP overeenkomen zijn ze niet zomaar uitwisselbaar
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers