Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Re: Verwijderen oude gegevens

3
Wat raad je trouwens aan als iemand een nieuwe slimme meter krijgt? Een hele nieuwe installatie er op zetten?

MIjn ouders gaan net als ik van 1 naar 3 fasen en krijgen een nieuwe meter. Ik neig nu naar een compleet schone installatie, maar ze hebben in de oude P1Monitor al wel een aardige historie opgebouwd.

Toen ik zelf naar 3 fasen ging was dat tijdens mijn verhuizing en kwam er na een maand ook een nieuwe meter in, dus toen was het een no brainer om overnieuw te beginnen, maar mijn ouders blijven in dezelfde woning.

PS. Nogmaals dank voor deze fijne software. Het geeft zo veel inzicht in opwek en verbruik, daar kan niets anders tegen op. Ik heb Ook een PI met HomeAsstant aan de P1 hangen met een splitter, maar de info uit P1Monitor is echt geweldig!

Re: Verwijderen oude gegevens

4
Bedankt voor het compliment.

Hier een stappenplan die waarschijnlijk het beste werkt.

Maak een export van de huidige p1 monitor.
Wis de database op de huidige p1 monitor of installeer de laatste versie opnieuw.
Configureer de nieuwe versie met de juiste p1 poort instellingen enz.
Laat de nieuwe een tijdje draaien minimaal twee dagen.
Je kunt dan de eerder gemaakte export importeren. Let op dat je mogelijk daarna de P1 poort opnieuw moet configureren.

Succes,
SecBro.
P1-monitor ontwikkelaar