Heeft iemand al een oplossing om de container te draaien op een host die niet direct met een seriele / USB kabel verbonden is aan de P1 poort, en de P1 poort info via het netwerk te ontvangen ?
Lijkt me ideaal om zoiets (met een ESP32 oid) te kunnen bouwen en zo de P1mon op een mijn Container cluster host (die ergens ver weg in mijn schuur draait).
Re: P1 uitlezen t.b.v. remote container
2Die oplossing is er, er is zelfs een apart onderwerp op dit forum: p1reader, viewforum.php?f=7. Ook is er informatie terug te lezen op de webpagina van intelwolf, https://marcel.duketown.com/p1-monitor-docker-versie/ Even klikken en je komt er vanzelf.
3Jip gevonden, moet zeggen dat ik meer voor een (goedkope) zelfbouw optie zocht. Maar na wat zoekwerk heb ik er al wel genoeg info gevonden om mee aan de slag te gaan.
D1 mini heb ik nog wel een paar van rondslingeren dus ga even met dit schema aan de slag
D1 mini heb ik nog wel een paar van rondslingeren dus ga even met dit schema aan de slag
4Zou ook gewoon moeten werken met de socat implementatie in de huidige image lijkt me. Ik hoor graag je bevindingen!
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers
5Inderdaad, ga er t.z.t. mee aan de slag eerst even met de ESP in de weer zodat ik een en ander via WiFi mijn netwerk op zet.
Projectjes lopen bij mij altijd op de lange termijn dus keep you posted
Projectjes lopen bij mij altijd op de lange termijn dus keep you posted