Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Hoe vind ik mijn backup terug? (gesplitst)

1
Goedemiddag,

ik heb precies het zelfde probleem als ton hierboven.
mijn raspberry pi zero is spontaan gestopt met weergeven van gegevens. (p1 monitor versie 1.5.0.)

ik dacht dat ik automatische Dropbox backups maakte maar nu blijkt dat hij daar 16-12-2021 mee gestopt is voor mij een raadsel waarom!
ik probeer een export file te maken maar die. blijft hangen op 2%
las op dit forum dat dat kwam door een bug in systeem en dat ik dan de kWh S0 puls meting actief moest zetten, helaas mocht dit geen resultaat hebben voor mij.
ik heb ook niet heel veel Raspberry ervaring maar kan iemand mij uitleggen hoe en of ik de gegevens terug kan krijgen.

inmiddels draait mijn p1 monitor weer op versie 1.6.0 met de backup van 16-12-2021 terug gezet maar dan mis ik wel een hele hoop aan data.
kan iemand mij hierbij helpen? en indien mogelijk in jip en Janneke stijl :relieved:

alvast vriendelijk bedankt!!

modedit Admin: titel ter verduidelijking aangepast, bericht afgesplitst.

Re: Hoe vind ik mijn backup terug? (gesplitst)

2
Tip in het algemeen op dit forum: rechtsboven is een zoekfunctie (vergrootglas) als ik daar 'dropbox' op intik lijkt jouw probleem en oplossing erg veel op deze post viewtopic.php?p=645: "als de backup niet gewerkt heeft dan ben je de data kwijt als die ook niet meer in de lopende versie zichtbaar is".

De vraag is dus of dat laatste bij jou het geval is, je hebt inmiddels een nieuwe versie gemaakt. Heb je de oude nog?
beheerder forum

Re: Hoe vind ik mijn backup terug? (gesplitst)

4
Als de data op de oude versie nog wel zichtbaar is zou de export moeten lukken. Wat je beschrijft zou toch echt veroorzaakt kunnen zijn door De Bug (kWh puls) maar je schrijft dat dat geen oplossing was. Dan blijft volgens mij alleen de moeilijke manier over, het handmatig kopiëren van data.

Weet je zeker dat je de stappen om de bug te omzeilen juist hebt uitgevoerd?
configuratie menu -> kwh puls activeren. Zet de optie kWh S0 puls meting actief op aan. Daarna zal de export werken. Je kunt na de export de optie kwh puls weer uitzetten. Het hoeft maar 1 keer worden gedaan.
beheerder forum