Re: Watermeter van Home Wizard

4
Das een mooi apparaatje. Vooral omdat hij gewoon op 2 batterijtjes werkt en ik helemaal niets van stroom in de buurt van mijn watermeter heb zitten zou het top zijn als we hier iets mee kunnen. Dan heb ik iig 4 x per dag een update van het waterverbruik
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers

5
The API for the watermeter can only be used when the watermeter is powered over USB. To save energy, the watermeter only connects to Wi-Fi a couple of times per day when powered with batteries.
Hieruit maak ik op dat het LIJKT alsof het alleen met USB kan maar de volgende zin zegt dan weer wat anders.
beheerder forum
Bijlagen

6
Op zich spreekt het volgens mij elkaar niet tegen:
  • Alleen bij gebruik van USB (tbv voeding) kan de API van het apparaatje worden uitgelezen (via een ingebouwde webserver, die via Wi-Fi is te benaderen, vermoed ik). Daarnaast pusht het "vaak" (live?) een update naar de website van de fabrikant, zodat je alles real-time (vermoedelijk?) in de app kunt volgen.
  • Bij gebruik van batterijen is uitlezen van de API niet mogelijk. De vermeende webserver zal wel worden gedeactiveerd. Er wordt alsnog 4x per dag een update naar de website van de fabrikant verstuurd. Je hebt zodoende via de app een minder duidelijk beeld van de situatie.
(let op: bovenstaande is interpretatie; weet ik veel hoe het werkt? 😅)

Maar los hiervan, mooi spul! Helaas heb ik ook nog geen voeding bij de watermeter.. stomme ouderwetse huizen. 😉