P1 Mon op synology

1
Hallo allemaal,

Ik heb een synology met docker.
Kan iemand me op weg helpen hoe ik p1mon draaiende krijg op de synology?
Ik heb toegang via ssh en daar stopt het ook qua kennis voor mij.
Ik heb portainer er op gezet omdat ik niet uit het compose verhaal kom.

Ik kan p1mon draaien alleen krijg ik de usb niet werkend en er werd geen db file aangemaakt om settings weg te schrijven.
Ik wil dus even helemaal opnieuw beginnen.

Re: P1 Mon op synology

2
Ik heb je bericht naar het Docker-forum verplaatst. Hier bevinden zich allerlei berichten waarmee je P1monitor onder Portainer werkend zou moeten krijgen. O.a. dit bericht: viewtopic.php?t=110 of een iets eenvoudiger setup: viewtopic.php?p=544#p544. In de laatste setup is P1monitor dan bereikbaar op het IP-nummer van de Synology met het poortnummer 8081 - dat kan je dus eventueel ook naar een ander poortnummer aanpassen. En waar in die laatste stack 'rolling' staat kan je volgens mij beter 'latest' invoeren.
beheerder forum

3
Ik heb mn best gedaan.
Had de stack ook draaien evenals de container.
Het enige probleem blijft dat hij blijft aangeven dat het seriële device in gebruik is

Ik heb de eenvoudige optie gevolgd met toevoeging van puid en Guid omdat er anders niets kan worden opgeslagen.

Iemand nog ideeën?

5
Admin schreef: 21 sep 2022 15:46 Kennelijk ben je dus een stapje verder. Zit de kabel vanaf de meter rechtstreeks in de USB-poort? Welke instellingen gebruik je in p1monitor (in het configuratiemenu terug te vinden)?

Kom steeds verder inderdaad
Ik denk niet dat het zozeer aan de instellingen ligt.

Ik heb bijvoorbeeld domoticz ook eens geïnstalleerd. Deze zag ik DSM 6.2 het usb device direct. In DSM 7.0 en hoger ziet deze de hardware weer niet

Ik denk dat ik p1mon wel werkend kan krijgen mits ik de juiste usb driver kan vinden voor dan 7 en dan naar type 720+. Die heeft dus een intel cpu alleen die driver is weer niet te vinden op de jadhal website helaas

Ik heb deze tip ook geprobeerd maar dit lost niets op helaas...

https://mariushosting.com/synology-how- ... -on-dsm-7/

Als er nog iemand een goede tip heeft om wel de is. Poorten werken te krijgen hoor ik dat heel graag.

6
En stapje voor stapje komen we verder.

Ik heb drivers voor usb support kunnen installeren in de kernal van de nas.
Dus dat is mooi.

Het enige dat er nu nog speelt is dat hij p1mon blijft aangeven dat het seriele device in gebruik is.
Ik zoek verder.

7
Ik heb geen aparte USB drivers geïnstalleerd op m'n Synology (DS218+ met DSM7.1.1). Ik moet echter wel na elke reboot van de NAS het script van Mariushosting uitvoeren anders worden de USB devices niet gedetecteerd door P1Mon en Domoticz (Zwave-stick).