Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Export starten vanuit shell

1
(Versie 2.1.0 op Pi 4B)
Na een update van de systeemsoftware via 'apt update' en 'apt upgrade' (wat ik regelmatig doe) kan ik niet meer inloggen via de webinterface. Na intypen van het wachtwoord gebeurt er niets.
Ook verwijderen van bestand session.txt helpt niet: dan kan ik wel een nieuw wachtwoord instellen, maar ook daarmee kan ik niet inloggen.
Nu wil ik het hele image opnieuw installeren, maar dan moet ik wel eerst een export kunnen doen.
Kan ik een export ook vanaf de command line in de shell doen?

Re: Export starten vanuit shell

3
secbro schreef: 26 nov 2022 10:39 Even door het forum zoeken doet wonderen.

viewtopic.php?p=2126&hilit=P1SqlExport#p2126
Daar ben je kennelijk beter in bedreven dan ik, want mijn zoekopdracht gaf wonderlijk genoeg geen resultaat. Kwestie van de juiste trefwoorden bedenken...

Met jouw link lukte het dus wel en ik heb e.e.a. weer aan de praat. Mijn dank is groot!

Blijft alleen de vraag wat het probleem eigenlijk veroorzaakte en of het updaten van het OS het ermee te maken had.

Ik ben in mijn lange loopbaan gewend updates van zowel applicaties als bedrijfssystemen heel tijdig uit te voeren en dat ging/gaat eigenlijk altijd goed.
Adviseer je mij voor het P1Monitor systeem een uitzondering maken en dat niet te updaten, behalve bij een nieuw image?

Re: Export starten vanuit shell

4
Correct je hoeft geen updates te doen. Dat wordt geregeld in elke nieuwe versie. Dit geldt voor het OS en Python updates.

Wat er hier waarschijnlijk mis ging is dat je nginx /php o.i.d hebt aangepast. Die past dat configuratie bestanden aan die de P1 monitor normaal managed. Meestal gaat een upgrade goed maar als ik dat doe dan volgt een hele set van tests om (zo goed als) zeker te weten dat alles nog werkt.

De P1 monitor is opgezet om zonder beheer te draaien. Hier geldt if it ain't broken don't fix it. :)

Goed te horen dat alles weer werkt.
P1-monitor ontwikkelaar