Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Wachtwoord van P1monitor

1
Goedendag mede P1 gebruikers,

Ik zit met het volgende, ik weet mijn wachtwoord van mijn p1monitor (deze draait op een RPI 3B+) echter kon ik niet meer inloggen. Hierna heb ik via SSH - /p1mon/mnt/ramdisk/ het bestand session.txt verwijderd, na inloggen op de p1monitor werd mij gevraagd om een wachtwoord in te stellen. Zo gezegd zo gedaan, maar ik blijf maar in het inlogscherm hangen. Heb het nogmaals het session bestand verwijderd en nu met een heel eenvoudig wachtwoord, zonder speciale karakters erin. Maar krijg het niet meer voor elkaar om in te loggen. Heeft iemand misschien een idee.

Alvast dank

mvg.
Alcide

Besturingssysteem versie:Linux-5.15.74-v7+-armv7l-with-glibc2.31
Python versie:3.9.2
Versie:2.1.0
Software patch:0
Versie nummer:20221105
CPU model:ARMv7 Processor rev 4 (v7l)
CPU hardware:BCM2835
CPU revision:a02082
Raspberry Pi model:Raspberry Pi 3 Model B Rev 1.2
Netwerktijd is actief:aan
Netwerktijd synchronisatie:uit
Laatste tijdsynchronisatie:
Netwerktijd servernaam:2.debian.pool.ntp.org
Netwerktijd server IP:
Tijdzone:Europe/Amsterdam

Re: Wachtwoord van P1monitor

5
@secbro , ik heb het bestand in beide folders verwijderd, echter lukt het niet meer om in te loggen.
Na het verwijderen van de bestanden, open ik een private modus browser, ik krijg de melding om een wachtwoord in te stellen. Ik doe een simpel wachtwoord zonder speciale tekens. Vervolgens komt het wachtwoord in voeren, vul daar het aan gemaakte wachtwoord in, maar blijft het scherm blijft terug keren naar het wachtwoord scherm. Andere browsers geprobeerd en zelfs andere pc, laptop, tablet maar zonder succes. Heeft u nog meer ideeën.

6
ik krijg de melding om een wachtwoord in te stellen. (...) Vervolgens komt het wachtwoord in voeren
Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde of de automatische correctie heeft hierboven wat gewijzigd.
Kunt u een schermafdruk maken van het scherm waar het volgens u over gaat?
beheerder forum

7
het lijkt te gebeuren na een update van Raspberry PI OS, er wordt ook een NGIX-webserver package geupdated, session.txt verwijderen en pass reset / opnieuw instellen lijkt niet te werken, na een nieuwe install + import database werkt het wel, dus wanneer Raspberry PI OS niet geupdated wordt krijg je deze foutmelding niet

9
Hallo,

@Admin Bijgaand screenshots, ik haal eerst de session.txt bestanden weg, vervolgens kan ik een wachtwoord instellen, en als ik dan het ingevoerde wachtwoord invoer blijf ik terug komen in wachtwoord invoren scherm.

Ik kan nu niet een goede export doen, of kan ik gewoon de data folder kopieeren en terug kopieeren na een nieuwe installatie van P1mon.
@secbro De update voer ik zelf uit
Bijlagen

10
Alcide schreef: 25 nov 2022 09:40 @secbro De update voer ik zelf uit
Tja daar ga je de mist in (om het even ongenuanceerd te brengen).
P1 mon wordt in een image aangeleverd die uitvoerig getest is en werkt AS IS, als je zelf vervolgens zaken gaat updaten dan kom je in onbekend gebied en kunnen er zaken mislopen zoals je nu ook ervaart.

Weet niet waarom je zelf de updates uitvoert, wellicht draai je er nog zaken naast oid op dezelfde Pi.
Maar bottom line als je nu een export maakt van je huidige installatie, een nieuwe SD card pakt en daar het laatste originele image naartoe schrijft en deze weer gaat gebruiken kun je gewoon je wachtwoord resetten (dit werkt heb ik deze week nog gedaan) en de export die je net gemaakt hebt weer importeren.

Dan zit je weer netjes in de geteste omgeving die gewoon werkt.

12
ik heb hetzelfde probleem verwijderen van session.txt in /p1mon/data en /p1mon/mnt/ramdisk levert niets op dan wachtwoord opnieuw aanmaken maar dan is die bij aanmelden ongeldig.
probleem is ontstaan nadat ik in de router de p1montitor een ander fixt ip heb gegeven en gereboot
Nu werken zowel het oude als het nieuwe ip de inlog niet meer.