Opgelost: melding seriele poort niet gevonden bij gebruik socat

1
Hi, vandaag mijn Raspberry Pi 4 Model B en meteen voorzien van versie 2.1.0. Ook de P1 reader ethernet van Zuidwijk ontvangen en ik kan inloggen op de P1-monitor alsook de P1 reader ethernet reader. Helaas zie ik onder info de melding "geen data" bij de P1 poort status.

De P1 poort configutie gecontroleerd, socat configuratie klopt (telnet met de gegevens geeft telegram data) en dubbelcheck op actief en "opslaan". De status blijft echter "seriel device in gebruik: onbekend".

Ergens op het forum vond ik een oplossing in het leegmaken van de database, deze uitgevoerd maar geen verandering melding in de P1SerReader.log blijft "main_prod: seriele poort niet gevonden, is de kabel aangesloten?"

Ondertussen nog de telnet poort aangepast van de ethernet reader naar 6023, vanaf de console direct weer beeld, na aanpassing in P1-monitor helaas nog steeds.

Ik heb het gevoel dat het systeem nog steeds op zoek gaat naar een seriele kabel ipv de socat configuratie te gebruiken maar geen idee hoe dat vast te stellen.

Iemand dit wel eens eerder gezien?