2 bronnen van zonne-energie: SolarEdge en S0 pulsen. Worden de beide opbrengsten opgeteld?

1
Hoi,

Komende woensdag worden er panelen bijgelegd en aangesloten op een 2e omvormer. Deze is van Zonneplan zelf (Huawai). De eerste is een SolarEdge.
De gegevens van mijn SolarEdge haal ik met een API op en dat werkt prima.
De gegevens van de Zonneplan-omvormer haal ik via een kWh-meter met S0 uitgang op. Deze zit op een andere fase aangesloten dan de (enkelfase)-SolarEdge.

Vraag: telt P1Monitor de beide opbrengst-data op? Of moet ik kiezen welke ik zichtbaar wil hebben?

Dank voor het antwoord.
RPi 3b + Apacer Indus. 16GB SD
Zon 1: SolarEdge SE4000 HD
Zon 2: Zonneplan Huawei SUN2000-4KTL-L1
Zon 1+2: Eastron SDM630 V2 (S0)
Slimme meter: Sagemcom T211 ESMR5
Lader: WallBox Pulsar Plus (3x16 A)

Re: 2 bronnen van zonne-energie: SolarEdge en S0 pulsen. Worden de beide opbrengsten opgeteld?

3
Dank voor je antwoord.
Wat jij schrijft wist ik al. Het ging me om die opwekgegevens in één grafiek, alsof je één systeem hebt.
Ik ga verder zoeken of het ergens op de markt is.

Re: 2 bronnen van zonne-energie: SolarEdge en S0 pulsen. Worden de beide opbrengsten opgeteld?

5
Het is gelukt. Ik heb nu mijn beide omvormers in één opbrengstgrafiek (kWh met pulsen).

Ik heb de Eastron SDM630-Modbus MID V2 (https://webshop.cedel.nl/Eastron-SDM630 ... ter-Modbus) aangeschaft. Deze 3-fase kWh meter werkt al zonder dat alle draden zijn aangesloten. Ik heb beide bruine draden komende van de omvormers op L1 en L2 bovenkant aangesloten, daarna vanaf de onderkant draden aangesloten op het punt waar origineel de bruine draden vanaf de omvormer op aangesloten zaten. Met deze draden aangesloten werkt het "tellen" van het gezamenlijk geleverde vermogen.

S0 output 2 direct aangesloten op de pinnen 37 (GPIO26) en 39 (gnd) van de RPi, zonder optocoupler of extra weerstanden. Gewoon 2 draadjes, werkt prima.