Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Graag ook de 4GB download beschikbaar stellen

1
Dank voor de nieuwe versie van P1-Mon. Wat een geweldig programma. Ik gebruik gegevens uit P1Mon nu ook in mijn Homey-thuisautomatisering (middels de app ZTATZ) wat het starten en stoppen van stroomvreters simpel maakt, afhankelijk van de opbrengst van de zonnepanelen.

Nu wil ik de nieuwste versie op mijn 8GB kaartje zetten maar dat lukt niet met de 8GB download. Dat heeft nooit gepast. De oplossing was om de 4GB versie te downloaden, deze te installeren en dan de vrije ruimte toe te voegen. Voilà. Maar nu zie ik de 4GB versie niet meer als keuze staan.

Komt deze nog of wordt er vanaf nu vanaf gezien?
Ik zou je willen vragen om de 4GB versie alsnog beschikbaar te stellen.

Dank je wel voor de moeite en vooral bedankt voor dit prachtig stukje werk!

Bernd
RPi 3b + Apacer Indus. 16GB SD
Zon 1: SolarEdge SE4000 HD
Zon 2: Zonneplan Huawei SUN2000-4KTL-L1
Zon 1+2: Eastron SDM630 V2 (S0)
Slimme meter: Sagemcom T211 ESMR5
Lader: WallBox Pulsar Plus (3x16 A)

Re: Graag ook de 4GB download beschikbaar stellen

3
Dank voor je snelle reactie.

Ik gebruik deze.
Deze SD-kaart blijft in ieder geval intact bij een stroomuitval. De gewone huis-tuin-keuken SD-kaarten crashen waarna je alles opnieuw kan installeren en, als je mazzel hebt en de backup recent is, deze terug kan zetten. Deze Apacer is een industriële variant en is heel erg robuust.
Alleen is deze niet te koop groter dan 8GB. Vandaar mijn vraag om de 4GB download variant .....
RPi 3b + Apacer Indus. 16GB SD
Zon 1: SolarEdge SE4000 HD
Zon 2: Zonneplan Huawei SUN2000-4KTL-L1
Zon 1+2: Eastron SDM630 V2 (S0)
Slimme meter: Sagemcom T211 ESMR5
Lader: WallBox Pulsar Plus (3x16 A)