Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Vergelijk met vorig jaar

1
Beginnende lezer nog niet begonnen met installatie bezig met uitzoeken wat ik wil gaan gebruiken.
Dus echte noob. Ik heb op dit forum gezocht en het antwoord niet gevonden.
Wat ik graag zou willen is het volgende:
In de grafiek waarin je ziet wat je op dit moment verbruikt een vergelijk met vorig jaar zelfde dag (dus als je op dag mode zit).
Dus dat je dag met dag vergelijkt. Op die wijze kun je zien of je vorig jaar minder verbruikt hebt.
Zit dat in deze software? Of komt dat nog.
Ik heb ook een aantal videos bekeken over deze software en daar zag ik het niet in.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag.

Michael Jansen

Re: Vergelijk met vorig jaar

2
Dag, maand,jaar waarden worden onbeperkt bewaard. Echter in de user interface is er geen voorziening om twee dagen naast elkaar te vergelijken. Je moet dan door de data scrollen. Dit heeft te maken met de hoeveelheid data. Maar het kan in de toekomst een idee zijn om data te selecteren of te filteren.
P1-monitor ontwikkelaar

3
Dank voor de snelle response.
Als ik verder ben met installatie etc, dan wil ik op mijn systeem eens kijken of ik het in uw programmatuur kan toevoegen.
Als dit lukt, dan zal ik mijn codeaanpassingen doorgeven aan u, zodat u een blik op mijn aanpassingen kan werpen en misschien dan toevoegen aan een nieuwe release. (Ik ben geen php expert, maar ik programmeer zelf als beroep in o.a. c# en angular).
En ik begrijp dat u niet zomaar andere code in uw programmatuur wil hebben, dus dat laat ik over aan u.

4
De software is primair gebaseerd op Python voor de backend. De ui maakt gebruik van php, css en de HighChart lib. ik zou dit oplossen met een highchart filter / selectie pagina oid. Bedankt voor het aanbod alle suggesties zijn welkom.
P1-monitor ontwikkelaar

5
Kleine update de eerste 2 pagina's zijn bij mij lokaal gelukt.
Wat is 'r bij mij lokaal nu gedaan:
  • Op de instellingen pagina de mogelijkheid aangeboden wel / niet vergelijk met vorig jaar
Configuratie scherm Configuratie scherm
  • De python api geeft nu als je een extra parameter meegeeft (compare=on), ook de gegevens van vorig jaar terug als die er zijn.
  • Het dag scherm van stroom heeft nu een vergelijking met vorig jaar
stroom scherm stroom scherm
  • Het dag scherm van gas heeft nu een vergelijking met vorig jaar
Gas scherm Gas scherm
Wat moet ik nog doen:
  • Voor zowel stroom als gas de pagina's van maanden + jaren.
  • Op bepaalde plekken nette vertaal strings, daar staat nu hardcoded nederlandse tekst.
  • Alles nog eens goed doortesten.
Ik heb al mijn aanpassingen zoveel mogelijk gemarkeerd met mijn initialen en zal als ik de todo punten af heb, alles naar u opsturen.
Als een soort code review :-)
Heeft u daar een e-mail adres voor? Als u dit als een DM naar mij toe wil sturen, dan zal ik daar als alles is afgerond de aangepaste bestanden doorsturen.
Maar ik vind dit een leuke update.
Ps dit kan weer even duren, want ik doe dit in mijn avond uren...

6
Tot nu toe aangepaste bestanden als het goed is:
scripts/apiconst.py
scripts/P1Api.py
www/stats-d.php
www/config-ui.php
www/stats-d-gas.php

Nog een kort vraagje update statements (nieuwe teksten, nieuwe instellingen etc) is er een plaats waar u die zelf plaatst, zodat die bij het opstarten van de monitor automatisch met default waarden worden geupdate?