Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Kan mijn gegevens niet meer bekijken.

1
Ik wil mijn statistieken/data bekijken, maar kan mijn pagina's niet meer bereiken. Niet via de eigen wifi netwerk, maar ook niet vanuit extern met duckdns.
De boodschap is: "de site is niet bereikbaar"

Ik ontdekte dat beide keren (in het voorjaar en nu afgelopen herfst,) terwijl ik in het buitenland was (en wellicht een vpn gebruikte (weet ik niet meer). Ook als ik dan later thuis ben blijft het probleem bestaan.
Beide keren is er ook een nieuwe versie beschikbaar gekomen.

De vorige keer alles opnieuw geïnstalleerd en toen was het weer oke, maar om nu dat opnieuw te doen zonder te weten wat oorzaak zou kunnen zijn, daar word ik niet blij van.

Iemand een idee?

Re: Kan mijn gegevens niet meer bekijken.

4
Dan is de Rpi waarschijnlijk gestopt. De meest veilige manier is de slimme meter aansluiting los te nemen zodat er geen data meer wordt verwerkt. De spanning van de Rpi af. De slimme meter weer aansluiten en de spanning er weer op. Na een paar minuten werkt hopelijk alles weer.
P1-monitor ontwikkelaar

6
Weet je zeker dat je RPI niet een ander IP adres gekregen heeft? Dat kun je in je modem vaak ook wel zien bij alle aangesloten apparaten op je modem. Als je hem daar ook niet ziet kun je nog een ethernet kabel proberen of hang er eens een monitor aan om te kijken of hij wel opstart.
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster

7
Hoe is de RPi verbonden met je interne netwerk? Bekabeld of via WiFi?
Indien via WiFi, is dit met de WiFi van de router of loopt dit via een accesss point?
Indien bekabeld, zie je de RPi als verbonden apparaat in de router aangegeven?
Zet de router anders even uit en weer aan en kijk of de router je RPi nu wel ziet.
Bij dit soort problemen is het beste om de RPi bekabeld aan te sluiten omdat er
dan geen WiFi SSID en wachtwoord nodig is om te verbinden.

9
Lastig inschatten met de summier verstrekte informatie wat er aan de hand is.

Krijgt de RPi een vast (=statisch) ip adres vanuit de router toegewezen? Of via de P1 MON netwerk instelling?
In de router gekeken bij verbonden apparaten of P1Mon zichtbaar is? Mogelijk onder een ander ip adres indien niet statisch.
Via SSH geprobeerd de RPi te benaderen met het laatst bekende ip adres?

Is de RPi op geen enkele wijze zichtbaar cq te benaderen, dan wordt het de voeding eraf halen, even wachten en
opnieuw voeding aansluiten en hopen dat de RPi dan wel bereikbaar is.

10
Misschien als laatste "wanhoop" actie....
Het programma ipseizer (http://www.alexnolan.net/software/ip_ad ... canner.htm) gebruiken om aangesloten apparaten te zien in het netwerk.
Zorg er wel voor dat je met hetzelfde netwerk bent verbonden als waarop de P!Mon is aangesloten.
Je kunt de scan methode "quick" als ook "thorough" gebruiken de laatste duurt langer maar geeft vaak een beter resultaat.
Hopelijk zit in het resultaat een Ip-adres wat van de P1mon zou kunnen zijn.

Een andere optie is natuurlijk om in de logbestanden van je router te kijken welke apparaten een IP-adres krijgen en welk adres dat is :-p

Veel succes

11
Nou die laatste 'wanhoops'actie heeft mij een heel stuk verder gebracht. Dank is groot.

Er blijken twee ip-adressen te zijn waarmee ik de P1 Monitor weer kan benaderen.

Dat is om te beginnen al heel mooi, maar hoe krijg ik de P1 monitor nu weer op het oorspronkelijk gebruikte ip-adres en vooral hoe zorg ik ervoor dat het daar dan ook blijft.
Mijn benadering van P1 Monitor vanuit extern (met duckDNS) werkt ook met dat oorspronkelijk gebruikte ip-adres. Dus dan werkt dat vermoedelijk ook weer.

13
Dus het was inderdaad wat we in het begin aangaven: je modem heeft een ander IP adres uitgedeeld. Ik weet niet welk modem je hebt maar daar kun je aangeven waar je interne verkeer wordt heengestuurd. Je hoeft het IP adres van P1monitor dan helemaal niet te veranderen. Nog beter is om in je modem aan te geven naar welke hostnaam ipv IP adres je verkeer moet worden doorgestuurd want dan ben je in het vervolg onafhankelijk van IP adres.
Als je overigens 2 IP adressen hebt gevonden betekent dat waarschijnlijk dat je zowel via ethernet (kabel) als Wifi verbonden bent
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster