Klein en leuk side project: Een eenvoudig dashboard waarmee ik op afstand real-time inzicht krijg in zowel mijn elektriciteitsverbruik en -levering, alsook mijn meterstanden. De gegevens worden elke 10 seconden bijgewerkt.
Het dashboard maakt gebruik van Dropbox als databron, waardoor het niet nodig is om de P1-monitor met het internet te verbinden.
Is het bekend wanneer het gebruik van Dropbox zal worden stopgezet? Zie viewtopic.php?p=2356#p2356
Als je dit project wilt volgen, ik plaats af en toe updates op X: https://x.com/berrytimmermans/status/17 ... 25694?s=20
Re: Stopzetting Dropbox-gebruik bekend?
2Dropbox wordt niet meer onderhouden. Dat wil zeggen er komen geen nieuwe zaken bij of als er grote veranderingen komen dan zal ondersteuning stoppen. Het ligt meer aan Dropbox als die geen grote wijzigingen doorvoeren dan zal het nog wel een paar jaar in gebruik blijven.
De app ziet er overigens erg fraai uit.
De app ziet er overigens erg fraai uit.
P1-monitor ontwikkelaar
Re: Stopzetting Dropbox-gebruik bekend?
3Dank je wel voor je inzichten met betrekking tot het toekomstige gebruik van Dropbox. Het lijkt me een slim idee om voor een volgende versie van het dashboard de mogelijkheden van de Internet API te verkennen.
Ik ben blij met je mooie compliment over de app. In feite is het niet veel meer dan een responsive webpagina. Deze aanpak maakt het eenvoudig om het dashboard op al mijn apparaten te bekijken.
Ik ben blij met je mooie compliment over de app. In feite is het niet veel meer dan een responsive webpagina. Deze aanpak maakt het eenvoudig om het dashboard op al mijn apparaten te bekijken.