Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Re: tijdsaanduiding van P1 monitor klopt niet

10
Hier hetzelfde, de tijd links boven in het scherm komt niet overeen met de systeemtijd van het operating systeem.
Bij de netwerkgegevens wordt wel de juiste tijd aangegeven.
De laatst gemeten data heeft de foutieve tijd ( die links bovenin aangegeven wordt. )
Het verschil is 9 uur ( systeemtijd 19:00 en weergegeven tijd 09:00 )

tijd verstreken sinds OS start:00:13:52
besturingssysteem versie:Linux-6.1.21-v7+-armv7l-with-glibc2.31
python versie:3.9.2
P1-monitor versie:2.4.1
P1-monitor patch versie:0
P1-monitor versie code:20240505
CPU model:ARMv7 Processor rev 4 (v7l)
CPU hardware:BCM2835
CPU revisie:a02082
Raspberry Pi model:Raspberry Pi 3 Model B Rev 1.2
netwerktijd is actief:aan
netwerktijd synchronisatie:aan
laatste tijdsynchronisatie:2024-07-31 19:58:22
netwerktijd servernaam:2.debian.pool.ntp.org
netwerktijd server IP:162.159.200.123
tijdzone:Europe/Amsterdam

12
Dat is eigenlijk heel gebruikelijk in servers om het op deze manier te tonen. Je wilt tenslotte meestal de gegevens hebben met de voor jou lokale tijd. Als je dus een keer in de VS op vakantie bent en je bekijkt je systeem thuis wordt dat naar de lokale tijd in de VS omgezet (als je de tijdzone van je computer aanpast dan)
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster

18
Ik heb sinds de installatie van de laatste update ook ineens precies 1 uur tijdverschil. Met alle eerdere versies heb ik dit nooit gehad. De tijd onder de actuele grafieken loopt 1 uur achter. Als ik met Putty inlog op mijn Pi 3B en "sudo timedatect1" uitvoer krijg ik te zien dat de tijdzone op Europe/Amsterdam staat. De local time klopt met wat het is en de Universal Time is een uur eerder. Laat de P1monitor wellicht de UTC tijd zien?