Hallo,
Ik heb paar dagen geleden p1mon docker container geupdate naar laatste versie 2.4.1a, ik liep nl een paar versies achter. Ik merkte vandaag echter dat de water puls niet meer gemeten wordt. Ik heb docker (en portainer) op een rapsberry pi 3 met raspbian geïnstalleerd. Zijn er meer gebruikers die tegen dit probleem zijn aangelopen?
Het volgende heb ik gecontroleerd:
- De pulsmeter, deze werkt en geeft netjes een puls.
- Raspberry pi software geupdate.
- In docker compose staat bij devices de regel - "/dev/gpiomem:/dev/gpiomem" dus de puls zou via gpio in dit geval gpio17 doorgegeven moeten worden.
devices:
- "/dev/ttyUSB0:/dev/ttyUSB0"
- "/dev/gpiomem:/dev/gpiomem"
Voor de zekerheid heb ik nog een watermeter reset uitgevoerd met laatste waterstand. Ook dat heeft niet geholpen.
Re: Watermeter Pulsen komen niet meer binnen
2Kijk eens even naar deze post. Ik dacht dat weer zou moeten werken: viewtopic.php?p=4144#p4144
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster
3Hallo,
@Intelwolf
Mijn productie versie stond nog op 2.4.0g
Heb zojuist even getest; versie 2.4.1 werkt bij mij prima, maar 2.4.1a telt de pulsen niet, zoals ook opgemerkt door @BJBee
@Intelwolf
Mijn productie versie stond nog op 2.4.0g
Heb zojuist even getest; versie 2.4.1 werkt bij mij prima, maar 2.4.1a telt de pulsen niet, zoals ook opgemerkt door @BJBee
4Ik heb even gekeken en zou kunnen dat ik iets te enthousiast een, dacht ik, overbodige library heb verwijderd. Ik heb nu 2.4.1b gepushed dus als je eens zou kunnen kijken of die het probleem weer oplost?
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster
5@Intelwolf ,
Zal versie 2.4.1b straks testen en hier een berichtje plaatsen met het resultaat.
Zal versie 2.4.1b straks testen en hier een berichtje plaatsen met het resultaat.
6@Intelwolf
Hoi Marcel,
Versie 2.4.1b geeft de pulsen van de watermeter correct weer.
Hartelijk dank voor je snelle reactie!
Hoi Marcel,
Versie 2.4.1b geeft de pulsen van de watermeter correct weer.
Hartelijk dank voor je snelle reactie!
7Vanmiddag geupdate naar de laatste versie en met deze versie doet de watermeter teller het weer. Heel erg bedankt voor het oplossen van het probleem!!