Scherm verbruik & Levering

1
De P1Monitor app loopt al een tijd bij mij en ben er heel tevreden mee. Ik heb een Android mobiel en een 3fase electra aansluiting in huis.
De versie van P1Monitor is 2.4.0
De afgelopen maanden heb ik geprobeerd een overzicht te maken van mijn energie verbruik te maken.
Er valt mij op in het scherm 'verbruik & levering' van de P1Monitor app, dat ik verbruik heb op L1 en/of L2 en dat er teruggeleverd wordt op L3.
Het lijkt als of dit niet tegen elkaar wordt verrekend in de meter. Is dit zo? Kan iemand wat uitleg hierover geven hoe dit werkt in dit programma of aangeven waar ik deze informatie ergens kan vinden?

Vast bedankt,
Wim

Re: Scherm verbruik & Levering

2
Kun je ook een schermafdruk van de fase pagina plaatsen zodat levering en verbruik per fase zichtbaar is?
Ik neem aan dat je een 1 fase omvormer hebt.
Welk merk/type slimme meter heb je? Enig idee wanneer deze is geïnstalleerd?

Als ik het goed begrijp moeten de tellerwerken voor verbruik op nul staan wanneer je meer teruglevert dan verbruikt.
De slimme meter beschikt over vier tellerwerken.
Het schijnt voor te komen dat de firmware van de slimme meter niet juist is waardoor deze verkeerd omgaat met
verbruik en levering.

E.e.a gebaseerd op dit YouTube filmpje en gegeven reacties:

Re: Scherm verbruik & Levering

3
Bedankt voor je reactie.
Ik voeg een 3 fase blad toe in de bijlagen. Ik heb inderdaad een 1-fase omvormer van SolarEdge. Deze zit aangesloten op L3.
De slimme meter is een ESMR5 LTE cat. M1 (zie bijlagen). Deze is in december 2023 geplaatst. Bij de plaatsing stonden alle 4 de telwerken op nul.

Het Youtube filmpje is duidelijk voor mij.
Maar hierdoor kan ik dus niet zien wat ik per dag aan energie verbruik van de zonnepanelen en/of van de leverancier.
Of zijn er slimme oplossingen voor?

Wim
Bijlagen