In sommige berichten staat dat de RPi5 "nog niet" compatibel is met de P1monitor software, maar ik zie deze compatibiliteit ook niet op de Roadmap terug.
Graag op de roadmap toevoegen.
Groet
Wim
Re: RPi5 compatibility
2Ik heb een Rpi gekocht maar helaas te weinig tijd om er momenteel aan te werken. De laatste versie van Raspian is aanzienlijk gewijzigd en dat vergt veel werk. Momenteel dus nog niet compatibel. Qua kosten is een Rpi3 of eventueel een Rpi4 een betere keuze.
P1-monitor ontwikkelaar
3Je kunt in ieder geval de container/docker versie draaien op de Rpi5. Wel met dien verstande dat de gpio poorten dan ook nog niet werken. Bovendien heb je met de Rpi5 zoveel overcapaciteit in resources dat het bijna zonde is om alleen maar p1monitor erop te draaien.
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster
4Dank voor de reacties. Ik heb iid ook een RPi5 gekocht er was er 1 kapot gegaan dus dacht dan maar gelijk een RPi5.
Maar wacht geduldig af. Heb ook begrepen dat de RPi5 behoorlijk anders is, dus neem je tijd ervoor.
Maar wacht geduldig af. Heb ook begrepen dat de RPi5 behoorlijk anders is, dus neem je tijd ervoor.
5Tijd om te wachten op de aanpassing voor het aanpassen naar RPI5? Dat zal niet zo snel gebeuren zoals Secbro al schreef. Docker ligt meer voor de hand.
beheerder forum