Ik gebruik al langere tijd naar volle tevredenheid de P1 monitor.
Vandaag wilde ik met mijn Brave browser naar mijn P1 monitor dashboard gaan. Maar die is met de Brave browser en ook met de Chrome browser ineens onbereikbaar.Het lukt wel met de browsers Safari en Firefox. Uiteraard heb ik alles gecheckt, cookies en cache verwijderd. Ook alle instellingen in die browsers naar standaard gezet, zonder resultaat. ik gebruik van alles de laatste versie.
P1 monitor draait op een Intel Nuc binnen docker op Ubuntu. Verbonden via wifi en een vast IP adres. Draait probleemloos.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Re: Problemen met browsers Chrome en Brave
2Getest op Windows met chrome Versie 129.0.6668.71 (Officiële build) (64-bits) en Ik neem aan dat je op een Mac draait en deze ook met dezelfde versie getest zonder problemen. Je geeft niet aan wat de foutmelding is die je krijgt van de browsers. Mijn inschatting is dat het een netwerk ding is. Brave is wel gebaseerd op de Chromium web browser maar dat is Edge ook en deze werkt bij mij ook zonder problemen.
P1-monitor ontwikkelaar
Re: Problemen met browsers Chrome en Brave
3Dank voor je reactie. Ik gebruik inderdaad dezelfde versie op een Mac. En de foutmelding is " Deze site is niet bereikbaar, ... ERR_ADDRESS_UNREACHABLE"
Net gecontroleerd met Chrome op de laptop van mijn dochter (ook Mac). Daar werkt het wel (met dezelfde versie) Het is dus mijn laptop die raar doet. Ik zoek verder.
Net gecontroleerd met Chrome op de laptop van mijn dochter (ook Mac). Daar werkt het wel (met dezelfde versie) Het is dus mijn laptop die raar doet. Ik zoek verder.
Re: Problemen met browsers
4De oorzaak bleek binnen de nieuwste Mac os versie Sequoia (v15) te liggen. Een nieuwe instelling zorgt ervoor dat apps vragen of apparaten binnen het lokale netwerk benaderd mogen worden. Dat was eerder niet zo. Blijkbaar had ik dat voor Chrome (en Brave) dat niet toegestaan waardoor ik ook niet kon verbinden naar mijn servertje waar P1MON op draait.
Als iemand dit ook heeft, je kan dat aanpassen door binnen je Mac OS (Sequoia) naar systeeminstellingen te gaan, vervolgens Privacy en Beveiliging en dan Lokaal Netwerk. Daar kan je toegang aan of uit zetten.
Als iemand dit ook heeft, je kan dat aanpassen door binnen je Mac OS (Sequoia) naar systeeminstellingen te gaan, vervolgens Privacy en Beveiliging en dan Lokaal Netwerk. Daar kan je toegang aan of uit zetten.
Re: Problemen met browsers - Mac Sequoia (v15)
5Bedankt voor de terugkoppeling.
P1-monitor ontwikkelaar