IN de software sit al de mogelijkheid om een email te sturen als er geen data meer komt vanaf de P1 poort.
Ik kan zo niet echt vinden of er al vragen eerder zijn gesteld of dit uitgebreid kan worden, maar het zou (wellicht) handig zijn als er meerdere momenten zijn dat er een mail gestuurd wordt, bijvoorbeeld bij problemen.
reden op dit moment dat ik het tegenkom. ik heb recentelijk wat zitten aanpassen aan de router hier in huis waar ik met FTP de backup heen liet schrijven. hierdoor was het pad veranderd en werd er dus enige tijd geen backup meer gemaakt.
In zo een geval (ja geheel m'n eigen schuld, ik weet het) zou het handig zijn als er bij het maken van een backup (of 1x per dag of zo) een mail komt met een error dat de backup niet gelukt is.
Dus een mail met een waarschuwing als er een fout ergens in het systeem optreed.
Re: Email waarschuwingen en updates
3Ik zou het zeer wenselijk vinden als ik een mailmoment kan configureren inzake de belasting van de fases. Momenteel kan ik wel de dag terug vinden hierover in de fasehistorie maar niet het exacte moment waarop dat gebeurt. Het instellen van een wattage geeft me geen, weinig inzicht hierover bij uitlezen van een 3-fase-meter.
Als er op moment van overbelasting een mailmoment zou komen met vermelding van waarde van de stroom en wat de belasting van de verschillende fases is, kan ik analyse maken van faseverdeling. Het instellen van een drempel van de fasebelasting, bijv 23 A, waarop die mail uitgezonden zou worden maakt het nog mooier.. Het gaat wat mij betreft over waarde van consumption/delivered.. Production gaat me niet lukken
Nu gaan er momenten voorbij van > 35 A die ik pas achteraf (weken) terug zie en waar ik dan geen lessen uit kan leren.. Gelukkig nog geen (25 A) hoofdzekering defect.
Situatie hier: een gasloos huis met EV en "domme" laadpaal.
Ik weet het: mail voorkomt dit euvel niet actief en mogelijk wordt hij niet gelezen op moment suprême..
Bij voorbaat veel dank.
Als er op moment van overbelasting een mailmoment zou komen met vermelding van waarde van de stroom en wat de belasting van de verschillende fases is, kan ik analyse maken van faseverdeling. Het instellen van een drempel van de fasebelasting, bijv 23 A, waarop die mail uitgezonden zou worden maakt het nog mooier.. Het gaat wat mij betreft over waarde van consumption/delivered.. Production gaat me niet lukken
Nu gaan er momenten voorbij van > 35 A die ik pas achteraf (weken) terug zie en waar ik dan geen lessen uit kan leren.. Gelukkig nog geen (25 A) hoofdzekering defect.
Situatie hier: een gasloos huis met EV en "domme" laadpaal.
Ik weet het: mail voorkomt dit euvel niet actief en mogelijk wordt hij niet gelezen op moment suprême..
Bij voorbaat veel dank.
4Geen loadbalancer in huis? Lijkt mij wel handig en een veel betere oplossing. Makkelijk te installeren.
Deze heb ik bv. https://tibber.com/nl/store/product/pulse, werkt ook zonder contract met Tibber.
Deze heb ik bv. https://tibber.com/nl/store/product/pulse, werkt ook zonder contract met Tibber.
beheerder forum
5Werkt het produkt waar je naar verwijst ook voor de domme laadpaal waar ik over schreef? TWC staat niet in de lijst van supported devices.
Voor een loadbalancer is tevens een slimme laadpaal nodig.
@secbro Mijn verzoek blijft dus nog even staan.
Voor een loadbalancer is tevens een slimme laadpaal nodig.
@secbro Mijn verzoek blijft dus nog even staan.
6Ah, ik was niet bekend met het fenomeen 'domme laadpaal', dacht dat je daarmee de aansturing bedoelde. Als jouw merk er niet tussen staat dan zal dat ongetwijfeld niet 'slim' kunnen worden aangestuurd.
beheerder forum