Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Portforwarding Odido Zyxel EX5601-T1

1
Goedendag,

De portforwarding in de mediabox van Ziggo draaide goed, nu overstap naar Odido (Zyxel EX5601-T1 modem) en probeer de portforwarding in te stellen maar tevergeefs. Kent iemand het probleem of specifieke instelling die ik over het hoofd zie? Alvast bedankt!

Het IP adres is in de DHCP instellingen gereserveerd.

Bijgaand hoe het is ingesteld:

Re: Portforwarding Odido Zyxel EX5601-T1

4
Ron schreef: 21 mei 2025 11:04 Bij de tweede poort forwarding regel stuur je poort 443 door naar 22721. Moet dat niet 443 zijn?
Bedankt voor de reactie!

Poort 22721 gaf Secbro aan als pre bij voor Apple, vandaar deze poort. ik heb ook poort 443 geprobeerd in te stellen (en in de app ook aangepast), maar helaas.

Iemand nog tips?

5
Ik weet niet wat je precies waarom je dit wilt ontsluiten. Gaat het om gebruik van de P1 Monitor app?

Ik zie wel in de configuratie in P1 Monitor applicatie het volgende staan:
De UDP broadcast verstuurt periodiek (5 tot 10) seconden een JSON netwerkbericht (UDP broadcast op poort 40721).
Bedoel je niet deze poort? Dan moet je ook het type protocol aanpassen naar UDP ipv TCP.

11
ruudm schreef: 25 mei 2025 11:25 Op de webpagina waarnaar je verwijst is een stappenplan. Je schermafdruk is van toepassing op stap 3. Zijn de stappen 1 en 2 succesvol doorlopen?
Hallo Ruud,

Bedankt voor het meedenken!

Stap 1 het vastzetten van een static IP had ik al gedaan (meerdere apparaten die ik op een vast IP adres heb staan)

Stap 2 FQDN domeinnaam, deze was al ingesteld daar ik de P1Monitor App onder Ziggo al had draaien.

Het zit 'm ergens in de port forwarding zoals ik het kan zien aangezien de P1Monitor App op het WiFi netwerk wel draait, zie ook screenshot.
Toevallig nog andere ideeën?

14
Ron schreef: 27 mei 2025 08:57 Heb je ook al gecontroleerd of je FQDN domeinnaam is aangepast naar je nieuwe externe IP adres? Als je een nieuwe provider hebt, wijzigt ook dit IP adres.
Je geeft aan dat dit al was ingesteld, maar mogelijk is het niet bijgewerkt.
Hallo Ron,

Dat was de trigger! Bij DuckDNS heb ik het nieuwe IP adres opgeslagen en het draait weer. Niet bij stil gestaan.... en zo leer je iedere dag weer :-)

Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp!