Al jaren een tevreden gebruiker van P1Mon op een Rpi 4.
Van de week merkte ik ineens dat in Home Assistant geen data meer door kreeg. Kijkend in P1mon zelf zag ik dat enkele dagen geleden midden in nacht (uur of 3) het ineens gestopt was met data doorkrijgen vanuit de slimme meter.
Nu ben ik dus al uren aan het prutsen om het weer aan de praat te krijgen. Er was inmiddels een update beschikbaar dus ook maar eens naar de laatste versie gegaan. Echter blijf ik geen data binnen krijgen. Alleen als in de p1-USB kabel uit de Rpi haal en deze terug plaats, krijg ik 1x datapunt door. Daarna niet meer.
Hierboven in het screenshot zijn er maar 2 datapunten te zien, van de 2x dat ik de p1 kabel uit de Rpi heb gehaald en terug geplaatst. Maar ik krijg dus geen nieuwe data door. Er is dus wel even contact.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik weet niet welke info wellicht relevant voor jullie is, maar hierbij wat gegevens van de informatiepagina. Melding bij P1 poort is GEEN DATA.
Echter denk ik niet dat het aan de slimme meter zelf ligt. Ik heb namelijk ook een Tibber Pulse meter, en die krijgt wel gewoon zijn data iedere seconde door.besturingssysteem
tijd verstreken sinds OS start: 00:44:38
besturingssysteem versie: Linux-6.12.20+rpt-rpi-v8-aarch64-with-glibc2.36
python versie: 3.11.2
P1-monitor versie: 3.0.1
P1-monitor patch versie: 0
P1-monitor versie code: 20250406
CPU hardware: bcm2711
CPU revisie: c03112
Raspberry Pi model: Raspberry Pi 4 Model B Rev 1.2
netwerktijd is actief: aan
netwerktijd synchronisatie: aan
laatste tijdsynchronisatie: 2025-05-27 21:05:58
netwerktijd servernaam: 2.debian.pool.ntp.org
netwerktijd server IP: 195.123.221.21
tijdzone: Europe/Amsterdam
Hebben jullie een idee waar nog te zoeken / wat te proberen?