Hallo gebruikers,
Ik zie in de dropbox directory dat de p1mon database elke minuut ge-upload wordt. Dit is wel erg veel.
Kunnen we dit veranderen naar stel 1 keer per uur?
Dropbox heeft het 2 dagen volgehouden en first-in first-out lijkt niet te werken. (als de ruimte vol is)
mvrgr.Piet
Re: dropbox backup settings
2Ik neem aan dat Dropbox kijkt naar de instellingen in het configuratiescherm, op dezelfde plek waar je Dropbox aan/uit zet. Zelf gebruik ik geen Dropbox.
Wat heb je daar bovenin ingevuld? Zie bijlage voor een voorbeeld: 1 x per dag om 12:00 uur. Het aantal te bewaren versies kan je ook instellen, onderin.
Wat heb je daar bovenin ingevuld? Zie bijlage voor een voorbeeld: 1 x per dag om 12:00 uur. Het aantal te bewaren versies kan je ook instellen, onderin.
beheerder forum
3De database wordt niet elke minuut gekopieerd (tenzij je dat geconfigureerd hebt zoals hierboven) maar de data wordt elke minuut gedeeld in de dropbox map 'data'. Die data kun je dan gebruiken om ergens anders weer in te lezen als je wilt en bevat alleen basis informatie zoals de huidige meterstanden etc. Dat kun je aan- en uitzetten in het menu 'database'.
Backups worden in de map 'backup' opgeslagen aan de hand van het door jou ingestelde schema, standaard eens per dag.
Ik heb beide geactiveerd en het werkt prima met maximaal 10 backups (volgens mijn configuratie) en een continue gegenereerd basic bestand
Backups worden in de map 'backup' opgeslagen aan de hand van het door jou ingestelde schema, standaard eens per dag.
Ik heb beide geactiveerd en het werkt prima met maximaal 10 backups (volgens mijn configuratie) en een continue gegenereerd basic bestand
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers
4Ik was wat aan het experimenteren met die automatische backups en heb er een ftp servertje (op een VPS) voor ingericht. Nu worden er dus 2 backups gemaakt, één naar Dropbox en één naar mijn ftp-server. Nu vroeg ik me het volgende af:Admin schreef: 05 dec 2021 16:03 Ik neem aan dat Dropbox kijkt naar de instellingen in het configuratiescherm, op dezelfde plek waar je Dropbox aan/uit zet. Zelf gebruik ik geen Dropbox.
1. Hoe wordt het 'aantal te bewaren versies' bepaald? Houdt P1Monitor dat zelf bij? Het aantal bestanden in de doelmap wordt niet geteld. Dus als je het aantal in de Settings verlaagt, moet je ook handmatig bestanden verwijderen. Kun je het aantal bewaarde versies ook resetten?
2. Het viel me op, dat de bestanden in Dropbox een andere naam krijgen dan in de ftp variant.
In de ftp-server: P1BU-1669831210-p1mon-sql-export1669831201-E152-014F-E76F-F2A1-9F1E.zip
In Dropbox: p1mon-sql-export1669831201-E152-014F-E76F-F2A1-9F1E.zip
Ik ben gewoon nieuwsgierig: worden beide bestanden onafhankelijk van elkaar gegenereerd? Maar verschillende namen? Ze hebben volgens mij identieke inhoud. De epoch is in de naam verwerkt, maar waarheen verwijst de hexadecimale string beginnend met E152 ?
3. Kun je deze backup bestanden op precies dezelfde manier gebruiken als de 'handmatig' via de UI gemaakte backups voor het terugladen van de historische data?
51: bij het kopiëren naar ftp of Dropbox wordt het aantal bestanden geteld, als dat hoger is dan het maximaal ingestelde versies dan worden de oudste verwijderd. Als dit lukt als je geen verwijder rechten hebt op de Ftp server dan werkt dit niet. Dropbox doet dit vreemd en soms werkt het niet als er veel bestanden staan. Controleer de logs of het werkt.
2: De bestanden zijn gelijk alleen de naam is anders de P1BU prefix wordt gebruikt om bestanden te tellen op de ftp server. Daar kan het zijn dat er ook andere bestanden staan. Bij Dropbox wordt een specifieke backup folder gebruikt. Daar is een prefix niet nodig.
3: ja
2: De bestanden zijn gelijk alleen de naam is anders de P1BU prefix wordt gebruikt om bestanden te tellen op de ftp server. Daar kan het zijn dat er ook andere bestanden staan. Bij Dropbox wordt een specifieke backup folder gebruikt. Daar is een prefix niet nodig.
3: ja
P1-monitor ontwikkelaar
6Duidelijk!
Rest nog de vraag naar de hexadecimale string beginnend met E152. Random?
Rest nog de vraag naar de hexadecimale string beginnend met E152. Random?
7Van elke Rpi wordt een unieke ID gemaakt op basis van unieke hardware eigenschappen. Zodat de relatie Rpi en backup te maken is. Kijk bij de security pagina.
P1-monitor ontwikkelaar