Re: P1-monitor tools app

2
App geïnstalleerd, een mooie controle op de api en snel buiten het netwerk 👍🏻!

Alles lijkt goed te werken, ik zie geen optie voor de meterstand van het gas.

Is dit een stap naar de iOS pro app om deze over de api en dan te laten draaien?

Verder kreeg ik nog de volgende melding: Let's Encrypt certificate expiration notice for domain "***************.duckdns.org" . Wordt deze automatisch verlengd of?

3
Dit is inderdaad de basis voor een nieuw pro app die via de internet API gaat werken. Er zit nog een bug in de certificaat verlenging dat na 90 dagen het certificaat niet automatisch verlengt wordt. Om dit te fixen moet de Nginx bij een vernieuwd certificaat deze opnieuw inlezen. Dat kan een op een aantal manieren maar wellicht de meeste eenvoudig optie is de P1-monitor opnieuw starten. Of het certificaat deactiveren en activeren in het configuratie scherm. Als je het netjes wil doen zonder enige downtijd log dan in op de Rpi en geeft het commando "sudo systemctl reload nginx" In de volgende versie (waarvan ik nog niet weet wanneer die komt) is dat opgelost.
P1-monitor ontwikkelaar

4
Bedankt voor je snelle reactie

Begrijp ik het goed, dat zodra het certificaat is verlopen dat deze automatisch wordt vernieuwd als ik P1Monitor herstart vanuit het menu?

Zit er voortgang in de graad dagen of een MinderGas api? Want ik zie dat het kopje “werk in uitvoering “ niet meer bijgewerkt wordt (niet verkeerd bedoeld, maar was wel prettig om één idee te hebben wat er aan te komen staat).

5
Hallo Secbro,

Ik heb alle opties uitgevoerd die je voor hebt gesteld (herstart vanuit P1Mon, code via Putty, Api uit en aan gezet met half uur tussenpoos, ander Gmail ), maar het certificaat wordt niet vernieuwd.

Heb je nog suggesties?

8
Henny schreef: 04 mar 2022 15:30 Het certificaat is nu verlengd zie ik net, dat heeft blijkbaar een aantal uren nodig?

Een mooie aanvulling zou zijn dat aan de API key een veld toegevoegd wordt waardoor je ze een naam kunt geven (handig bij meerdere apparaten).
Ik zie dat je een kopje “volgende versie” hebt aangemaakt 👍🏻

Zit de API voor MinderGas of Graaddagen er al aan te komen of staan ze verderop in de plannen?

9
Hallo Secbro,

Zou je mijn vraag kunnen beantwoorden betreft Mindergas/graaddagen?
Domoticz is namelijk gecrashed en kan mijn backup niet terug vinden 🙁
Of ik ga voor de time to be de meterstanden handmatig uitvullen of indien het nog niet op de planning van P1Mon staat Domoticz opnieuw inrichten…..