Hoe werk ik het docker image bij?

1
Intelwolf schreef: 03 dec 2021 17:03 Na de P1-Monitor release 1.7.0 is als container beschikbaar. Kijk op https://marcel.duketown.com/p1-monitor-docker-versie/ in de sectie Upgrade to latest version hoe te upgraden!
Ik probeer te upgraden op mijn RPi3B, met de volgende commando's:

Code: Selecteer alles

sudo docker-compose down
sudo docker-compose pull
Ik krijg de volgende melding:

ERROR: for p1monitor  no matching manifest for linux/arm/v7 in the manifest list entries
ERROR: no matching manifest for linux/arm/v7 in the manifest list entries
Als ik erna

sudo docker-compose up -d
doe dan krijg ik weer de 1.6.0 versie... Wat doe ik verkeerd?

modedit Admin: titel aangepast, bericht afgesplitst naar nieuw onderwerp

Re: Docker versie 1.7.0

2
Op wat voor een systeem draai je (operating system)?
De laatste versie (1.7.0b) heeft flink wat updates mbt o.a. het base image. Vanwege compatibiliteit problemen moest ik, iig tijdelijk, helaas support voor arm v7 laten vallen voor deze laatste versie.. Je kunt echter wel nog gewoon versie 1.7 draaien door image: mclaassen/p1mon:1.7.0a te specificeren in je compose file. Die heeft nog wel arm7 support en wijkt qua functionaliteit nauwelijks af van 1.7.0b
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers

3
Intelwolf schreef: 10 jun 2022 15:47 Op wat voor een systeem draai je (operating system)?
De laatste versie (1.7.0b) heeft flink wat updates mbt o.a. het base image. Vanwege compatibiliteit problemen moest ik, iig tijdelijk, helaas support voor arm v7 laten vallen voor deze laatste versie.. Je kunt echter wel nog gewoon versie 1.7 draaien door image: mclaassen/p1mon:1.7.0a te specificeren in je compose file. Die heeft nog wel arm7 support en wijkt qua functionaliteit nauwelijks af van 1.7.0b
Dit is mijn systeem waarop P1Monitor in docker draait:

RPi3B1P1Monitor

Processor:      RPi 3 Model B Rev 1.2 - 4 cores

Distro:         Raspbian GNU/Linux 11 (bullseye)

Kernel version: Linux 5.15.32-v7+ armv7l

Firmware:       #1538
Wat adviseer je?

4
Ik ga nog even kijken om armv7 weer toe te voegen. Voor nu zou ik gewoon het 1.7.0a image gebruiken zoals ik aangaf in mijn vorige post. Nagenoeg dezelfde functionaliteit dus daar kun je mee vooruit

5
Je kunt natuurlijk ook de 64-bit OS versie voor je Pi installeren (ipv nu de 32 bits versie). Jouw Pi 3b ondersteunt dat gewoon, Dan zou alles naar behoren moeten werken met de latest image.

Re: Hoe werk ik het docker image bij?

8
Het kostte even wat tijd om uit te zoeken waar de incompatibiliteit met de nieuwe base images zaten maar armv7 wordt in de laatste versie (1.7.0c) weer ondersteund.
@mrblond18, je kunt weer op de normale manier updaten, ook op de 32-bits versie.

Re: Hoe werk ik het docker image bij?

10
Ik dacht eigenlijk ook dat de vraag naar 32 bits support wel mee zou vallen dus toen ik tegen initiële problemen aanliep tijdens het bouwen van multiplatform support gedeelte (bij amrv7 builds dus) nadat ik een nieuwe base image heb gebruikt dacht ik om daar maar eens mee te stoppen. Maar blijkbaar zijn er toch velen die de oudere Pi daarvoor gebruiken. Kleine inschattingsfout maar met wat extra zoeken is het vooralsnog toch nog goed gekomen geloof ik :)