Leuk dat er nu een forum is. Dat maakt vragen stellen en ideeën delen een stuk makkelijker verwacht ik.
Met deze thread wil ik graag de mogelijkheden verzamelen en bespreken voor het uitlezen van een warmtemeter. In de hoop dat we het leven van de Security Brother wat makkelijker maken
Het staat al op de roadmap, de mogelijkheid om de Kamstrup Multical 402 warmtemeter uit te lezen. Maar ik wil hem graag breder trekken omdat ik zelf een ander type warmtemeter heb, namelijk de Landis & Gyr Ultraheat 50 (T550).
Op internet lees ik dat beide te interpreteren zijn met een infrarood sensor. Op de website van smartmeterdashboard staat een hoop info. Dit artikel bijvoorbeeld bevat info over loggen van Ultraheat 50 en de Kamstup, links naar een script en de te gebruiken IR converter cable!
Hopelijk komen we hier wat verder mee en wellicht is het al oud nieuws. Maar ik ben vooral benieuwd wat jullie kunnen vinden.
Ik hoop vooral dat we binnenkort ons stadsverwarming gebruik kunnen monitoren in het P1 dashboard