Goedemorgen,
Helaas lukt het installeren van de laatste update (20221105) niet (meer); afgelopen weekend lang ermee bezig geweest en uiteindelijk aan de tv gehangen om te kijken waar het mis gaat. Ik heb het vaak genoeg gedaan, maar dit keer blijkt dat de RP hangt na een bepaalde error, waardoor deze (waarschijnlijk) niet verder op start.
Foutmelding heb ik overgetikt van een screenshot:
SMP: failed to stop secondary CPUs
r4:000000e6 r3:80f8b284
Volledig plaatje (link naar dropbox: https://www.dropbox.com/s/bmb41b4ywyprk ... 7.jpg?dl=0 )
Heb jij een idee waar aan dit kan liggen?
Huidige P1mon versie:
Besturingssysteem versie:Linux-5.15.61-v7+-armv7l-with-glibc2.31
Python versie:3.9.2
Versie:2.0.0
Software patch:0
Versie nummer:20220920
CPU model:ARMv7 Processor rev 4 (v7l)
CPU hardware:BCM2835
CPU revision:a020d3
Raspberry Pi model:Raspberry Pi 3 Model B Plus Rev 1.3
Re: Update lukt niet (meer)
2Ik denk dat het image op het sdhc kaartje corrupt is. Probeer deze opnieuw te formatteren. En dan het image er opnieuw op te zetten.
P1-monitor ontwikkelaar
3Ik laat Rufus altijd het kaartje leegmaken, maar zal het gaan proberen, wellicht helpt dat.
Dank voor je reactie.
Dank voor je reactie.
4even een update.
Het blijkt toch het sdhc kaartje te zijn welke blijkbaar aan het overlijden was. Zelfs de nieuwe versie wilde ook niet installeren op het kaartje.
Ik heb nu met succes de laatste versie draaien op een nieuw kaartje.
Het blijkt toch het sdhc kaartje te zijn welke blijkbaar aan het overlijden was. Zelfs de nieuwe versie wilde ook niet installeren op het kaartje.
Ik heb nu met succes de laatste versie draaien op een nieuw kaartje.
5Top, bedankt voor de update. Ik probeer elke versie meer gegevens in ram te bewaren zodat het sdhc kaartje minder wordt belast. Gebruik ook betrouwbare merken. Het kost een paar euro meer maar het scheelt een hoop werk.
P1-monitor ontwikkelaar
6beide kaartjes waren van een "goed" merk (sandisk) enkel degene die nu in de prullenbak lag was ouder. Denk dat-ie gewoon op was en daarom de foutmelding(en) genereerde.