Wensenlijst
1(oude tekst over de roadmap weggehaald en verwijzing naar homepage ztatz gemaakt, op die plek wordt de roadmap geactualiseerd)
beheerder forum
Even uit nieuwsgierigheid, zelf heb ik ook een Enphase. Deze heeft een uitstekende web-interface waarop alles te zien is en ook alle gegevens zijn terug te lezen van wat er allemaal gegenereerd is op diverse niveaus in tijd en per paneel. In p1monitor hoef ik dat niet te zien (vind ik). Het enige dat ik wil weten is of ik aan het einde van de maand wat heb teruggeleverd aan het net. p1monitor biedt mij een overzicht van verbruik en gebruik. Dat vind ik zelf voldoende maar ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik geen liefhebber ben van allerlei 'tierelantijntjes', hoe meer ballast, hoe hoger de foutgevoeligheid.
Inderdaad, uitlezen van andere solar systemen zou echt een welkoe toevoeging zijn. Ik verwacht niet dat elk systeem individueel toegevoegd gaat woden (voor nu volgens mij alleen SolarEdge). Ik zou er echt voor pleiten om zelf met p1monitor te kunnen interfacen, zodat mensen zelf hun systeem eraan kunnen koppelen. Het zou voldoende zijn om huidige productie te kunnen doorgeven aan p1monitor. Zelfde geldt eigenlijk voor watermeter...HansL schreef: 26 feb 2022 16:10 Uitlezen van de geproduceerde KWh van mijn Enphase systeem zou erg welkom zijn! Dan heb ik alles in 1 mooi overzicht.
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. Ik heb geen behoefte om per paneel de opbrengst in P1 monito te zien. Maar wat ik wel mis in P1 monitor is mijn "werkelijk verbruik". P1 monitor laat zien wat ik aan kwh afneem van het net (kwh verbruik) en wat ik terug lever aan het net (kwh levering) , maar niet mijn werkelijke verbruik (kwh van panelen + afgenomen kwh) . Zeker wanneer de salderings regeling gaat aflopen wordt dit interessant voor het berekenen van je terugverdien tijd.Admin schreef: 31 jan 2022 17:58Even uit nieuwsgierigheid, zelf heb ik ook een Enphase. Deze heeft een uitstekende web-interface waarop alles te zien is en ook alle gegevens zijn terug te lezen van wat er allemaal gegenereerd is op diverse niveaus in tijd en per paneel. In p1monitor hoef ik dat niet te zien (vind ik). Het enige dat ik wil weten is of ik aan het einde van de maand wat heb teruggeleverd aan het net. p1monitor biedt mij een overzicht van verbruik en gebruik. Dat vind ik zelf voldoende maar ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik geen liefhebber ben van allerlei 'tierelantijntjes', hoe meer ballast, hoe hoger de foutgevoeligheid.
Wat verwacht je van een dergelijke koppeling, wat kan je er meer mee - of anders mee?