Als de API actief is kun je dit checken . Als je een 404 melding krijgt is de API actief. Betekent dit nu dat je dan niet meer remote bij de normale pagina’s kan?
Ik krijg nu die 404 melding op alle pagina’s.
modedit Admin: titel ter verduidelijking aangepast
Re: Extern toegang P1 monitor niet mogelijk als de API Actief is
2Het is niet duidelijk wat je met extern bedoeld. Maar het klopt dat als de internet api aanzet dan is poort 80 en 443 nodig voor de api. Wat ik nog niet gestest heb maar zou kunnen werken als je de ui via het internet wil bereiken is aan de router kant een andere poort bijvoorbeeld poort 90 naar poort 80 van de Rpi forwarden.
P1-monitor ontwikkelaar
3Klopt, ik bedoelde de toegang vanuit internet.
Ik heb het zelf even getest, en helaas werkt dit (ook) niet.
Ik heb het zelf even getest, en helaas werkt dit (ook) niet.
4De handleiding geeft aan dat met een 404-melding de port forwarding werkt, meer niet. De installatie is daarmee nog niet helemaal voltooid of niet juist ingesteld.
Krijg je bij het testen van het SSL certificaat (zie handleiding) een bevestiging dat het certificaat juist is geïnstalleerd?
beheerder forum
Re: Extern toegang P1 monitor niet mogelijk als de API Actief is ?
5Ik gebruik maar even dit topic.
Wanneer ik van buitenaf de P1 Monitor via de Firefox browser op mijn mobiele telefoon (Vodafone mobiele provider)
probeer te benaderen dan krijg ik een 404 error.
Ik heb alle drie de vinkjes groen maar geen datum (onbekend) en de certificaat test geeft A+ aan zoals in de handleiding staat
beschreven. Een Ping naar mijn Duckdns werkt als beschreven.
Is een API token vereist om extern via een browser de P1 Monitor te kunnen benaderen of is de internet API
alleen bedoeld i.c.m de iOS App?
Snap even niet waarom het niet werkt.
Fred
Wanneer ik van buitenaf de P1 Monitor via de Firefox browser op mijn mobiele telefoon (Vodafone mobiele provider)
probeer te benaderen dan krijg ik een 404 error.
Ik heb alle drie de vinkjes groen maar geen datum (onbekend) en de certificaat test geeft A+ aan zoals in de handleiding staat
beschreven. Een Ping naar mijn Duckdns werkt als beschreven.
Is een API token vereist om extern via een browser de P1 Monitor te kunnen benaderen of is de internet API
alleen bedoeld i.c.m de iOS App?
Snap even niet waarom het niet werkt.
Fred
6De api is alleen bedoeld voor de app of als je api extern wil gebruiken. De standaard UI/ webinterface via het internet gebruiken wordt niet aanbevolen.
P1-monitor ontwikkelaar
7Na de update naar 15.0 kan ik ook ineens niet meer extern op de P1mon komen. Hij verwijst me naar mijn eigen duckdns adres.
Alles staat hetzelfde ingesteld en heb ook een backup terug geplaatst. Adres van de rpi staat ook nog goed ingesteld in de router, daar is ook niks aan veranderd.
Gaat er iets niet goed in de nieuwe update of….?
Alles staat hetzelfde ingesteld en heb ook een backup terug geplaatst. Adres van de rpi staat ook nog goed ingesteld in de router, daar is ook niks aan veranderd.
Gaat er iets niet goed in de nieuwe update of….?
8Dit werkt zoals bedoeld. Het open zetten van de P1-monitor is nooit de bedoeling geweest. De UI is niet gebouwd en getest op Internet security. In de toekomst vervalt de Dropbox optie om via de app op afstand de data op te halen. Bij het inschakelen van de remote API optie verlies je optie om poort 80 te forwarden. Als je P1-monitor toch wil benaderen via het Internet dan is een VPN de beste optie.
P1-monitor ontwikkelaar
9Opgelost. Alles opnieuw geinstalleerd en het werkt weer