Nieuw base image container versie

1
Ik heb een updated versie van de container versie gepubliceerd onder tag 2.4.0d. Alhoewel er qua functionaliteit niets is veranderd zijn er wel flink wat base image wijzigingen die lijken allemaal goed te gaan mbt de amd64 versie. Enige wat ik niet goed kan testen is het juiste gebruik van de GPIO poorten.

Mocht er iemand zijn die de container versie draait én gebruik maakt van GPIO dan zou het mooi zijn als diegene kan testen of deze image ook met deze poorten goed omgaat! Als je het niet gebruikt kun je hem uiteraard ook testen/gebruiken

Om de laatste image te testen gebruik tag: mclaassen/p1mon:rolling of mclaassen/p1mon:2.4.0d
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster

Re: Nieuw base image container versie

3
Hoi,

Mijn P1 docker draait op raspberry pi 3b. Ik heb een watermeter gekoppeld aan GPIO20. Sinds de update naar versie 2.4.0d leest P1 Monitor de pulsen niet meer uit. Door terug te gaan naar versie 2.4.0c kon het probleem worden opgelost.

@Intelwolf, ik zal je voorstel proberen te implementeren, maar het kan een dag of wat duren.

5
@ruudm , kijk eens naar de instelling van je socat configuratie? Als je die nooit veranderd hebt zou het kunnen dat het niet meer werkt met jouw instellingen en de laatste socat versie (er zijn een paar versies terug wijzigingen geweest in socat). Bij mij werkt het prima met deze instellingen:

Code: Selecteer alles

-T60 pty,link=/dev/ttyUSB1,rawer,group-late=dialout,mode=660 tcp:192.168.1.150:5523,forever,interval=30
@Kees , ik heb een build gemaakt met wijzigingen aan de RPIO libs. Probeer eens of het met versie

mclaassen/p1mon:rolling
nu werkt
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster

6
Kees schreef: 23 mar 2024 20:10 Hoi,

Mijn P1 docker draait op raspberry pi 3b. Ik heb een watermeter gekoppeld aan GPIO20. Sinds de update naar versie 2.4.0d leest P1 Monitor de pulsen niet meer uit. Door terug te gaan naar versie 2.4.0c kon het probleem worden opgelost.

@Intelwolf, ik zal je voorstel proberen te implementeren, maar het kan een dag of wat duren.
@Intelwolf

Op basis van versie 2.4.0f een container aangemaakt en vervolgens:

docker exec -ti ed86772b2b36 sh

sudo pip3 uninstall --break-system-packages rpi-lgpio
met dit als respons:

Found existing installation: rpi-lgpio 0.4
Uninstalling rpi-lgpio-0.4:
  Would remove:
    /usr/local/lib/python3.11/dist-packages/RPi/*
    /usr/local/lib/python3.11/dist-packages/rpi_lgpio-0.4.dist-info/*
  Would not remove (might be manually added):
    /usr/local/lib/python3.11/dist-packages/RPi/_GPIO.cpython-311-arm-linux-gnueabihf.so
Proceed (Y/n)? y
  Successfully uninstalled rpi-lgpio-0.4
WARNING: Running pip as the 'root' user can result in broken permissions and conflicting behaviour with the system package manager. It is recommended to use a virtual environment instead: https://pip.pypa.io/warnings/venv
Daarna de kraan even laten lopen.
Helaas geen registratie van de pulsen van mijn watermeter, dus maar weer terug naar versie 2.4.0c
En die werkte meteen.