Om dat in deze dagen de energie providers allerlei kosten gaan bereken voor het terug leveren, is het zinvol om een actueel inzicht te hebben over wat er aan zonne energie wordt opgewekt en wat er verbruikt wordt. De (oude) iPhone app geeft daar een overzicht van.
Interessant zijn VERBRUIK, LEVERING en OPGEWEKT. Het geeft een direct inzicht in wat er in mijn 3 fase installatie gebeurt. Het streven is dan om de levering zo laag mogelijk te houden en inzicht te hebben in de verhouding opgewekt - levering.
Op basis hiervan kan ik met de oa weersverwachting het gebruik van was/afwas-machine, droger, airco enz (groter verbruikers) het beste ingeschatten/plannen of ik een apparaat kan inschakelen om direct de zonne energie te gebruiken. Ik maak dan het tijdstip van gebruik van de grotere verbruikers afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid zonne energie.
In de webinterface is deze optie niet opgenomen. Het zou een mooie toevoeging zijn het totaal vermogen [in W] en stroom [in A].
Heb met wat plak en knip werk een idee gemaakt wat wellicht als inspiratie kan worden gebruikt:
Hoor graag jullie reactie
Groet
Wim
modedit Admin: plaatjes als bijlage toegevoegd (slepen in bericht) zodat deze permanent beschikbaar blijven
Re: Totaal Verbuik/Levering/Opgewekt van een 3fase installatie toevoeging aan "Actuele overzicht"
2Ook hier een groot voorstander van het tonen van het actueel vermogen (positief/negatief) over de drie fases.
In de huidige vorm moet de kijker de waarde momenteel zelf uitrekenen in de homepage. Geleverd-Verbruik=Actueel vermogen
Maar heb begrepen dat deze feature op de roadmap komt.. Wordt heel wenselijk nu terugleverkosten een feit zijn.
In de huidige vorm moet de kijker de waarde momenteel zelf uitrekenen in de homepage. Geleverd-Verbruik=Actueel vermogen
Maar heb begrepen dat deze feature op de roadmap komt.. Wordt heel wenselijk nu terugleverkosten een feit zijn.
Re: Totaal Verbuik/Levering/Opgewekt van een 3fase installatie toevoeging aan "Actuele overzicht"
3Zoiets dus. Dit voorbeeld is overigens van Smartgateways.nl maar het gaat om het idee..