nieuwe router, geen ip-nummer voor p1mon

1
Ik heb mij rasp pi met p1mon verplaatts naar een andere router/omgeving. Op de een of andere manier komt hij nu niet meer te voorschijn in de app. Ik had gedacht dat wel zou moeten lukken maar moet ik eerst in de oude situatie nog wat zaken deleten?
Hij is hard wired op de router aangesloten
Ik heb udp broadcast niet uitgezet.
Ik heb dhcp wel aan staan.
Er staat nog wel een oud wifi netwerk in dat in de nieuwe omgeving niet beschikbaar is

modedit Admin: titel ter verduidelijking aangepast

Re: nieuwe router

2
Ik neem aan dat je het over de iOS app hebt? Voor gewone toegang van buitenaf zul je als je een nieuw modem hebt zul je ook de port forwarding op je modem opnieuw moeten instellen. Er is ook nog kans dat je van je provider een ander IP adres hebt gekregen en in dat geval zul je in de app ook wijzigingen aanmoeten brengen (of in de DNS instellingen)
Laatst gewijzigd door Intelwolf op 08 nov 2021 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers

Re: nieuwe router

4
Ah dan heb je een ander probleem denk ik. Je raspberry zou normaal via DHCP (als je tenminste geen vast IP adres hebt ingesteld) automatisch een adres moeten krijgen van je modem. Zolang je geen IP adres hebt werkt het sowieso niet.

Ethernet poort actief op je Pi? Restart helpt niet? Geeft je modem DHCP adressen uit? Heb je ooit een vast IP adres ingesteld op je Pi uit een andere range?
Running P1Monitor container in a K3S cluster on Linux servers