Als je een vraag stelt geef dan zoveel mogelijk informatie. Maak het een vraag die te beantwoorden is!

• welke Raspberry Pi gebruik je en welke software versie? Te vinden in het info-scherm
• wat wil je bereiken of wat ging er mis? Wat heb je gedaan? Wat gebeurde er?
• geef eventueel extra informatie zoals de webpagina waarop iets mis ging (bv. main-1.php)

Installatie mislukt(of gaat niet helemaal goed)

1
Beste forum'ers
Ik had een werkende P1Monitor aam mijn slimme meter hangen.
Totdat mijn RaspberryPi 3 er mee ophield.
Nu dacht ik slim te zijn en een 4B aan te schaffen, zodat ik daar meteen de laatste versie op kon zetten.
Met het progje rpimanager p1mon202405-2.4.1-4.img op de SD kaart gezet.
Netjes in rpimanager opgegeven om welke hardware het ging en gekozen voor custom image, de bestemming opgegeven.
En in het scherm OS customisation voor EDIT SETTINGS gekozen.
Hostname, username en password ingevuld
Bij Cinfigure Wireless LAN de SSID, Password en Country opgegeven gevolgd door Time zone en Keyboard layout bij Locale Settings.
Bij Services SSH enabele'd met password authenticatie.
De image op de sd kaart geschreven en na het seintej compleet, de kaart in de Pi gestoken.
Vol verwachting de zaak aangesloten, maar geen reaktie.
Nu weet ik dat de raspberrypi geen snelheds monsters zijn als het op opstarten aankomt.
Na plm 15 minuten wacht heb ik de zaak maar afgekoppeld.

Wie kan met wijzen op wat ik fout heb gedaan en me uit dit moeras bevrijden?

vr gr Pieter.

Re: Installatie mislukt(of gaat niet helemaal goed)

3
secbro schreef: 19 mei 2025 18:20 Geen gebruik maken van de Rpi manager. Zoek de laatste versie op 3.0.1 en download die. Op de pagina staat wat je moet doen. Het is de eerste pagina op ztatz.nl https://www.ztatz.nl/p1-monitor-downlo ... 4-v3-0-0/
OK ik heb de laatste image file p1mon20250405-3.0.1-8 en de USB image tool.
Maar kun je me nu wat verder helpen, want hoe krijg ik die image nu op de SD kaart?
Want als ik de image tool start begrijp ik niet wat er te doen staat.

Even voor de duidelijkheid ik ben gepensioneer UNIX engineer, maar wel 77 jaar oud dus er al weer een tijdje uit.

vr gr Pieter