Goedendag,
De portforwarding in de mediabox van Ziggo draaide goed, nu overstap naar Odido (Zyxel EX5601-T1 modem) en probeer de portforwarding in te stellen maar tevergeefs. Kent iemand het probleem of specifieke instelling die ik over het hoofd zie? Alvast bedankt!
Het IP adres is in de DHCP instellingen gereserveerd.
Bijgaand hoe het is ingesteld:
Re: Portforwarding Odido Zyxel EX5601-T1
2Bij de tweede poort forwarding regel stuur je poort 443 door naar 22721. Moet dat niet 443 zijn?
3Of bedoel je het niet andersom? Ik neem aan dat je externe poort 22721 wilt doorzetten naar intern 443?
Running P1Monitor container in a K3S kubernetes cluster
4Bedankt voor de reactie!Ron schreef: 21 mei 2025 11:04 Bij de tweede poort forwarding regel stuur je poort 443 door naar 22721. Moet dat niet 443 zijn?
Poort 22721 gaf Secbro aan als pre bij voor Apple, vandaar deze poort. ik heb ook poort 443 geprobeerd in te stellen (en in de app ook aangepast), maar helaas.
Iemand nog tips?
5Ik weet niet wat je precies waarom je dit wilt ontsluiten. Gaat het om gebruik van de P1 Monitor app?
Ik zie wel in de configuratie in P1 Monitor applicatie het volgende staan:
Ik zie wel in de configuratie in P1 Monitor applicatie het volgende staan:
Bedoel je niet deze poort? Dan moet je ook het type protocol aanpassen naar UDP ipv TCP.De UDP broadcast verstuurt periodiek (5 tot 10) seconden een JSON netwerkbericht (UDP broadcast op poort 40721).
6Ik mis 'het grote plaatje'.... Wat probeer je eigenlijk te doen (en te bereiken)?
beheerder forum
7Goed punt! @ruudm Klopt het gaat om de P1 Monitor App extern te benaderen zoals omschreven onder https://www.ztatz.nl/p1-monitor-internet-api dit draaide met de aangepaste instellingen op de ziggo mediabox/modem, maar krijg het op de Zyxel modem van Odido niet voor elkaar. Ik zal wel iets over het hoofd zien als niet techneut.....
Bijgaand screenshots van de instellingen:
Bijgaand screenshots van de instellingen:
8Volgens mij moet je poort 443 en 22721 precies omdraaien in je configuratie.
9Dit had ik al geprobeerd en ook om ze allebei op 443 te zetten (en dan de poort verwijzing in de app ook aangepast) maar helaas….
10Op de webpagina waarnaar je verwijst is een stappenplan. Je schermafdruk is van toepassing op stap 3. Zijn de stappen 1 en 2 succesvol doorlopen?
beheerder forum
11Hallo Ruud,ruudm schreef: 25 mei 2025 11:25 Op de webpagina waarnaar je verwijst is een stappenplan. Je schermafdruk is van toepassing op stap 3. Zijn de stappen 1 en 2 succesvol doorlopen?
Bedankt voor het meedenken!
Stap 1 het vastzetten van een static IP had ik al gedaan (meerdere apparaten die ik op een vast IP adres heb staan)
Stap 2 FQDN domeinnaam, deze was al ingesteld daar ik de P1Monitor App onder Ziggo al had draaien.
Het zit 'm ergens in de port forwarding zoals ik het kan zien aangezien de P1Monitor App op het WiFi netwerk wel draait, zie ook screenshot.
Toevallig nog andere ideeën?
12Je kunt in de Nginx log kijken of er iets van verkeer binnen komt. De log staat in /var/log/nginx/acces.log
P1-monitor ontwikkelaar
13Heb je ook al gecontroleerd of je FQDN domeinnaam is aangepast naar je nieuwe externe IP adres? Als je een nieuwe provider hebt, wijzigt ook dit IP adres.
Je geeft aan dat dit al was ingesteld, maar mogelijk is het niet bijgewerkt.
14Hallo Ron,Ron schreef: 27 mei 2025 08:57 Heb je ook al gecontroleerd of je FQDN domeinnaam is aangepast naar je nieuwe externe IP adres? Als je een nieuwe provider hebt, wijzigt ook dit IP adres.
Dat was de trigger! Bij DuckDNS heb ik het nieuwe IP adres opgeslagen en het draait weer. Niet bij stil gestaan.... en zo leer je iedere dag weer

Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp!
15Bedankt voor het meedenken. Het is opgelost, zie laatste post.secbro schreef: 26 mei 2025 10:05 Je kunt in de Nginx log kijken of er iets van verkeer binnen komt. De log staat in /var/log/nginx/acces.log